Alla inlägg den 13 augusti 2017

Av sara . - 13 augusti 2017 11:45

 En bokserie som jag älskar är Warriors av Erin Hunter. Jag vet att det är barn böcker men dem är så bra. Jag har dem två första böckerna i serien och dem är på typ 300-400 sidor var och jag kanske läser ut en bok på två dagar om jag tar pauser när jag läser. 

Serien handlar om 4 katt klaner och man  läser böckerna i deras synpunkt. Den första boken som heter Warriors: Ut i det vilda och den handlar om en ta katt som heter Rost, han upptäcker skogen och blir tagen in till en av dom fyra klanerna, Det finns,Åskklanen Foldklanen, Vindklanen, skuggklanen och stjärnklanen. Stjärnklanen är dem döda katterna asså typ deras andar  som guidar dem andra klanerna.

Åskklanen tar in Rost och han blir en del av klanen fast dom flesta katterna accepterar inte att deras ledare tog in en tamkisse. Rost får kämpa för att få sitt krigarnamn och så händer det massa grejer som gör att klanerna ligger risigt till. Jag vill inte skriva så mycket mer för jag tycker man ska läsa dem själa utan att ha för mycket anning om vad som kommer hända. Jag ska nog köpa den tredje boken snart och läsa den. 

Vi syns i kväll eller i morgon Hej då! 

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation

Hej!
skriver om mitt liv och mina tankar,skriver också om böcker,musik och annat. lämna gärna en kommentar och skriv vad du tycker och tänker

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2017 >>>

Arkiv

Klocka

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards